Fietsinfrastructuur algemeen
De ruimte die (exclusief) voorzien is voor fietsen moet rekening houden met een groeiend fietsverkeer en variëteit aan fietstypes. Bij gescheiden fietsinfrastructuur moet de breedte berekend worden op een duurzame en verkeersveilige groei. Voor fietsen in gemengd verkeer moet de wegbeheerder sterk sturen naar minder en trager autoverkeer, zeker in de kernen en verblijfsgebieden.
Dit moet je zeker lezen over fietsinfrastructuur algemeen
Verkeersveiligheidsplan van De Panne: focus op actieve weggebruikers
Bromfietsdrempels in Houten
Praktijken
- Pilootproject op F11: reflecterende strips tussen Boechout en Lier
- Data for All: samenwerken rond mobiliteitsdata in Kortrijk
- Verkeersveiligheidsplan van De Panne: focus op actieve weggebruikers
- Bromfietsdrempels in Houten
Nieuwsberichten
- Wedstrijd fietsinfrastructuur
- Nieuw ‘mobipunt’ in Vilvoorde met digitale infozuil en fietskluizen met ingebouwd oplaadpunt
- Fietsverlichting in Ronse en heraanleg trage wegen in Kaprijke
- Persbericht: Aangenaam fietsen vraagt meer dan zone 30. Fix the Mix!