Uber lanceert fietsveiligheidscampagne in Brussel samen met Fietsersbond

Uber lanceert de campagne Share the Road, een initiatief ter ondersteuning van een veilige fietsomgeving voor de groeiende fietsgemeenschap in Brussel. De campagne wordt ondersteunt door de fietsverenigingen Fietsersbond en GRACQ.

De campagne vindt gedurende vier maanden plaats en moet het bewustzijn van de Uber-gebruikers rond enkele belangrijke uitdagingen waar fietsers in Brussel vandaag mee worstelen, vergroten. Bovendien zal Uber hen tips te geven om het fietsen in de stad veiliger te maken Deze tips worden gecommuniceerd naar alle Uber weggebruikers, waaronder meer dan 100.000 actieve passagiers, duizend professionele chauffeurs en honderden Uber Eats koeriers. De campagne zal gedurende vier maanden worden uitgerold. Het bevat videomateriaal in combinatie met een aantal veiligheidstips die via de kanalen van Uber zullen worden gecommuniceerd.

In 2016 is het aantal fietsers in Brussel met 30% gestegen in vergelijking met 2015. Dit benadrukt de groeiende mobiliteitsverschuiving in de stad en de daarbij horende uitdagingen op het gebied van verkeersveiligheid.​